Lliurament

Vam comprar Spice l’octubre del 2020. Per diverses raons, entre les quals no menys important eren les tarifes d’amarratge de Los Angeles, havíem de portar Spice a casa ràpidament. Resulta que, tot i fer una mica de fred, novembre no és un mal moment per desplaçar-se al nord per la costa oest. El novembre és conegut per les brises ocasionals de l’oest o del sud-oest que empenyen el vaixell des del costat o de la popa. El novembre també és conegut per enviar grans sistemes de baixa pressió amb forts vents i onades. Si ho cronometram tot bé i el vent i les onades col·laboressin, podríem fer el viatge ~ 1.200 en només 6 dies.

Quatre mariners salats es van apuntar al lliurament. Teníem en Pete i en Gavin, dos capitans oficials. Sam, el meu company de molt temps a les regates de velers, també tenia previst unir-s’hi. Sam tenia limitacions de temps que feien que havíem de trobar una finestra meteorològica a principis de novembre. I allà estava jo, Nate. Vaig ser la menys experiència en navegar en alta mar del grup. Només havia fet una cursa nocturna pels bancs de Swiftsure, amb prou feines classificant-me com a navegació en alta mar.

El pla era directe. Mireu les finestres meteorològiques per trobar una calma als sistemes de baixa pressió d’origen d’Alaska, normalment desagradables. Compra bitllets d’anada a Los Angeles que arribin almenys un dia abans de la sortida. Prepareu el vaixell i proveïu 2 setmanes de provisions per al viatge. A continuació, navegueu per la costa rebotant cap als ports segons sigui necessari per evitar el temps, deixar la tripulació o fer reparacions.

Les finestres meteorològiques de principis de novembre no van aparèixer. Les primeres setmanes van tenir vents i onades desagradables. Sense una sortida a principis de novembre, és poc probable que tornéssim en Sam a Seattle a temps. Podríem deixar en Sam pel camí si calgués, però això va afegir molta complexitat al viatge i no estava garantit que el retornés en el temps. Vam prendre la trista decisió de deixar a Sam de la llista. Finalment va aparèixer una finestra meteorològica que oferia vent lleuger a 15 kts de l’oest. El programari de l’encaminador meteorològic va estimar un temps d’aproximadament 6,5 dies en total, perfecte! Vam comprar les nostres entrades per a l’arribada a Los Angeles dissabte amb plans per a un despatx de diumenge o dilluns. Vaig començar a preparar un pla d’àpats amb llistes de subministrament d’aliments i equips. Però el dia abans de la nostra sortida, la finestra del temps va canviar. Havíem de sortir el mateix dia que vam arribar a Los Angeles, idealment abans de les 18:00. Esperem molt més i segur que trobarem forts vents en contra a la punta de Mendocino, un lloc conegut per l’acció d’onades desagradables. Així que ara havíem de fer tots els nostres preparatius amb només unes 3 hores de treball! Ràpidament vaig crear un itinerari detallat al minut i vaig decidir reservar queviures amb plans per recollir-les de camí de l’aeroport al vaixell. Just quan estava a punt per fer la meva comanda de recollida de menjar sencer, en Sam va trucar. La seva limitació de temps es va cancel·lar a causa de la Covid-19. Sam va poder aconseguir un bitllet al mateix vol i vaig actualitzar el meu carretó de la compra. Vam tornar a una tripulació completa.

L’endemà, la tripulació es va reunir a la porta per al nostre vol. Pete va fer les seves presentacions, sent nou per als altres dos. Vam pujar al vol i ens vam posar el cinturó. Només aleshores em vaig adonar que no tenia el meu iPad recent adquirit amb el nostre programari de navegació i ruta meteorològica. L’havia deixat al control de seguretat. Vaig donar la meva història a la nostra hostessa. Semblava emocionada de tenir una missió real. Ens vam posar en contacte amb una altra persona a l’aeroport i vam intercanviar missatges de text per coordinar tot l’esforç. L’iPad estava assegurat, però no a temps per fer el nostre vol. Es va col·locar al següent vol, però això va afegir una altra arruga. La nostra línia de temps ja estava desesperada. Decidim que Sam es quedaria a esperar l’iPad. En Pete, en Gavin i jo llogarem el SUV, anàvem al vaixell i comencem el treball de preparació i avituallament. En Sam baixaria en taxi pel port esportiu després d’aconseguir l’iPad.

Com és difícil d’admetre, em vaig alegrar molt de tenir l’itinerari minuciós. Teníem uns 15 minuts de temps de memòria intermèdia al pla. Vam haver d’agafar un SUV de lloguer a l’aeroport i després agafar les queviures de camí cap al port esportiu. Després ens vam dividir en dos equips. Gavin i Pete es quedarien al port esportiu per submergir el vaixell, comprovar els accessoris i treure unes 100 lliures de merda, inclòs un mussol d’escuma i un coiot que s’utilitzaven per allunyar els ocells. També al bloc de tallar hi havia una sèrie de bobines de mànega de jardí enganxades en diversos llocs de la part superior de la cabina, que aparentment s’utilitzaven per enrotllar les cues de les drisses i les línies d’escull. Aquestes innovacions intel·ligents es consideraven en conflicte amb la navegació de la manera adequada de mariner. Van ser despatxats amb prejudicis. Mentrestant, la meva feina era carregar els dipòsits de propà del vaixell, omplir-los i fer una carrera de WestMarine per assegurar bengales, reparacions epoxi d’emergència, ulleres de sol i cartutxos per als nostres arnesos inflables offshore. Trobar un lloc per omplir propà a Los Angeles va resultar una mica complicat, les ferreteries només feien intercanvis i no tenia ganes de canviar la nostra fantàstica fibra de vidre per dipòsits embolicats per tancs d’acer que s’oxidaria en pocs dies. Els coneixements locals, adquirits a WestMarine, em van enviar més a fons a les zones industrials de Long Beach a un home a un aparcament de terra sota un tendal emergent envoltat de grans dipòsits de propà rovellats. Després de l’ompliment, tornava al vaixell per deixar l’equip i els dipòsits. Llavors va ser el moment de tornar el SUV a una baixa propera. Vaig tornar al vaixell a les 16:30. Sam era allà. Tot estava guardat. Estàvem a punt de marxar. Els darrers passos van incloure canviar la sonda de profunditat, configurar i provar les comunicacions VHF i per satèl·lit. Comproveu, comproveu i comproveu, ja era hora de marxar!

En Pete va aprofitar l’oportunitat per ensenyar-me a maniobrar un catamarà de 51’ en un port esportiu. Crec que en Pete estava més nerviós que jo, els dos motors fan que sigui fàcil de girar. Vam sortir i vam anar cap al dic de combustible. Aleshores va ser la meva primera oportunitat per atracar el vaixell. Em van renyar per haver intentat venir primer a proa. Vam atracar, vam omplir i vam sortir del port de Los Angeles. Finalment vam estar fora poc abans de les 18:00, a l’horari previst i a temps per veure una posta de sol increïble. Breument, va sorgir un argument sobre cap a on hem de girar. En Sam va argumentar que girar a l’esquerra cap al sud faria una vela molt més agradable. Girar a la dreta i navegar cap al nord segurament faria un fred desagradable i probablement suposaria haver de tornar a treballar. Vaig girar a la dreta i no estic segur que Sam em perdonarà mai.

Ens vam dividir en dos rellotges, en Pete i jo ens vam emparellar per formar el que seria el canvi seriós, empalmant i netejant el vaixell, provant diversos sistemes i fent itineraris meteorològics. Sam i Gavin es van emparellar i es van divertir molt amb música, conversant i aperitius durant la nit. Pescaven i es divertien més durant el dia. Aquesta diferència d’enfocament crea una rivalitat amistosa entre tripulacions. Els torns eren de 3 hores en 3 hores de descans durant la nit i 6 hores enceses i 6 hores de descans durant el dia. El canvi de les 6 de la tarda va incloure el sopar de la tripulació. La primera vigilància nocturna va preparar l’escenari per a la típica monotonia del lliurament. Diumenge al matí molt d’hora, poc després de la mitjanit, la meva muntany relaxada es va interrompre. Em va espantar el que devia ser un torpede vermell que venia per darrere dirigit directament al nostre mig del vaixell. En una segona mirada, aquest no era un torpede convencional, era de plata brillant, devia ser la varietat de torpedes de fotons. No, era una parella de dofins que es movia molt ràpidament a l’aigua.

L’endemà al matí, encara feia calor, encara el sud de Califòrnia. La divertida tripulació va decidir que era hora de treure les canyes de pescar. Després d’un parell d’hores i gairebé agafant una gavina, després gairebé atrapant un lleó marí, van decidir tirar les línies. És difícil recordar el dia a dia, tots van començar a desdibuixar-se en un. Vam utilitzar bastant els motors per mantenir la velocitat i portar-nos al nord de Mendocino abans que el vent girés al nord i comencés a assotar mars incòmodes. Malgrat molt de motor, vam aconseguir fer servir les nostres veles. Vam tenir l’oportunitat d’utilitzar el Codi-0. Un canvi de torn nocturn va trobar que la divertida tripulació navegava a més de 12 nusos amb una principal i un Code-0. Va ser una mica divertit, però estava més enllà dels límits de vent del Code-0. Així que la tripulació seriosa va enrotllar la divertida vela i va posar un escull. Un dia després, vam tenir vent per fer volar un Spinnaker, però poc després que l’estel estigués a l’aigua. El cap s’havia tallat.

Acabem d’agafar l’inici del sistema de baixa pressió que pertorbava Mendocino. Vam tenir un dia de vent al morro, cosa que va fer que la navegació fos una mica incòmoda. Sam tenia la llitera davantera i ens va dir que passava aproximadament la meitat del seu temps de son a l’aire a causa de l’acció de les onades. Però vam superar Mendocino sense massa baralles. Havíem cremat una bona mica de combustible i en volíem més per a la següent part del nostre viatge. Vam planejar entrar a Eureka per omplir-nos i vam haver de lluitar amb un bar. El nostre temps va ser ajustat, però ideal. Ens vam omplir i vam tornar a sortir. En Pete va agafar el timó, mentre les onades s’apilaven. Ens acostem cap a una onada de 10 peus que estava a punt de trencar-se, amb les mans a l’accelerador, els nostres arcs van apuntar al cel. Vam fluir per la part superior i vam tornar a estar en camí. Entre 15 i 30 minuts més de canvi de marea i aquella onada segurament hauria estat un gran trencador.

Just passat el riu Columbia, vam veure balenes saltant. L’endemà al vespre, estàvem entrant al so Puget. I al matí estàvem esquivant troncs al nord de Port Angeles. No vaig ser especialment bo per esquivar troncs i probablement vaig colpejar tres o quatre en el procés. Posaria un pontó alineat i clar només per sentir una col·lisió de l’altre. Vam rodejar Port Townsend poc després, i el meu amic Steve va capturar un vídeo d’arribada de Spice donant la cantonada. Per a l’últim sopar de la tripulació, vam gaudir d’una carbanara de pasta. El nostre temps per arribar al port esportiu era gairebé perfecte, el port esportiu de Bremerton no es pot navegar amb seguretat a Spice, excepte per una finestra de 15 minuts durant la marea baixa. Vam presentar-nos a temps, vam passar per la Marina i ens vam aparcar paral·lels a l’espècie, però prou gran.

Sam i Pete van marxar ràpidament cap al ferri amb un ràpid comiat. En Gavin i jo vam gaudir d’un rom molt merescut mentre esperàvem que la Sarah i la Lillie ens vinguessin a buscar. La meva primera aventura real a alta mar va ser prou intensa com per ser interessant i educativa. Tinc moltes ganes de més aventures a Spice.